2007年9月10日

有樣學樣

我公司名副其實為中國人開辦, 是一盤家族生意. 我老頂事頭k 和他哥哥P 都是繼承父業. K 是崇日一族, 愛向客戶四圍吹噓我們是"日資公司". 說來也是, 要不是那些O架仔俾生意我地, 我地又點會出到糧呀. K 還事事以O架仔為磅樣, 唔駛經大腦諗梗係話O架仔講乜都係道理又有智慧. 又學足九十度鞠躬盡瘁, 死而後已的模樣. 仲要D員工學足O架仔既工作態度. 我心想佢駛唔駛幫公司改個XX株式會社吧. 或索性自己改埋個日本名字.. 例如"K太郎".

個人覺得, 日本人的工作態度既團結, 亦認真. 對事情一絲不苟, 難怪他們的產品有好質量, 予客人信心, 這是值得國人學習. 亦是我欣賞日本人的地方.

只是係咪乜都跟足呢? 記得K一本正經地同我講過一段令我汗流既對話: "日本人俾野我地做, 越係煩, 我地越要不惜一切接來做, 你唔好怕煩, 要做到佢服左我地, 怕左我地為止. 如果日本客約我地晨早六點鐘見面, 我地就要設法比佢早一個鐘到, 寧願我地早到一個鐘好過佢地等我". 我心想問, 如果單生意做衰左, 駛唔駛學埋日本仔剖腹自殺? 或學神風敢死隊一樣下場呢?

最攪野係他還要強調學習日本人一樣, 要是忽然想起某單貨, 就不管如何隨時隨地打電話問個清楚.話說今年復活節假期幾天. 我正在悠閒地遊山玩水之際, 手機響了原來東洋客戶是也,唔知邊個二五仔俾底我手機號呢?O架仔急問”我的貨怎樣了,可按期出貨嗎,你知道這個是不能遲啊!所以我打來問確定吧?" 我亦知道他這單貨很急,故假期前已跟國內廠同事安排了.其後掛斷電話後不久又再打來說沒有收到另一張訂單既invoice , 如是在電話死纏難打一輪, 唉....算了,唯有今晚回家再打多張電郵給他吧. 掛線後心裡以為老定, O架仔要問既都問哂. 唔會再有電話吧.
點知又輪到K打電話給我喎! 唉點會有好野丫. 仲好笑佢問: 你而家係邊呀. 你身邊有冇電腦呀? 我剛見到"蝦記"(某日本公司)有個電郵來, 我唔太理解佢想問乜, 我想同你一邊電話傾, 一邊睇電郵呀." 我當下火都來了, 卻努力抑制怒氣的答: 唔好意思, 我而家係郊外行緊山喎, 呢度慌山野嶺冇電腦呀, 幫唔到你啦." 我差點還想加多句: 下次駛唔駛帶埋個NOTEBOOK一齊行山呀?

短短一個假期上午, 已接來幾個公事電話. 本想在假期找尋寧靜空間, 只怪自己太笨沒關掉手機, 悠閒心情吹散了. 不如公司下年唔好放我地假期囉. 或索性跟日本假期囉. 我唔想我放假期間又有人打來攪亂擋!

你地係老闆, 鐘意學O架仔係你既事. 但我地只係打工仔吧, 冇理由陪你地一齊癲架!


註:日本和國內是沒有復活節假期的

沒有留言: