2010年12月22日

冬至收早趣談

每年冬至, 很多公司都慣例讓員工提早2小時下班回家做節.

以筆者這家公司為例, 事頭是多麼不願員工提早收工. 那管是一年兩次早收2小時. 但礙於面子又要跟外面公司收早喎! .這些年來, 他們竟想到....

以小女人為例, 佢從來不會預告員工可幾點收早. 因為佢生怕一早講左, 你地班人做野就心散. 所以每次佢地永遠留係最後一刻才通知. 以往, 佢5點鐘時才跟大家宣佈 (我們是收5點半的) : "同事們, 如果你地完左手上的工作後, 就早d收工啦!" 5點鐘和5點半有什麼分別? 以為豪俾你地半小時就很偉大了? 仲要話你完成埋手上的工作喎! 咁不是等同平時收工時間嗎? 你不如唔好宣佈好過, 最後只會俾人取笑, 笑你on9.

今年做冬亦然, 但是手法做得更"低裝". 接近4點鐘, 這個小女人靜悄悄地走埋一邊, 陰聲細氣地"宣佈", 那聲線小得像說悄悄話, 還以為他自言自語. 剛好筆者隱約聽到小女人說 "大家如果完左手上的工作. 可以早回去做節啦!" 我當時還以為聽錯呢. 於是求證坐在我背後的同事mama. 我登時有衝動想串小女人" c小姐, sorry呀, 你講大聲d啦, 我地聽到唔係好清楚哦!" 我真想幫佢唱大佢, 睇佢點樣"火羅"爆! 幸好, 同事間互通風報訊, 要不那些坐得較遠,行開左或講緊電話的同事沒聽到小女人宣佈, 就真的以為沒有收早一直工作下去. 這時小女人又駛出佢至耍家的A膊本領: "我有宣佈到架,係你地聽唔到咋!"

小女人你那貓聲咁既樣的所謂"宣佈", 真服左你, 虧你做得到. 如果難於啟齒的, 那便用skype, email 通知大家囉. 如果事頭們不想員工早收的, 想駛盡員工的一分一秒的, 冇所謂, 因我地都預左, 做左快8年了, 唔通唔知你們什麼技量咩! 只是, 這樣"小家cheap精"的鬼鼠做法. 最後只淪落背後被人一片唾罵和取笑. 沒有人感謝你"大方"豪給員工那個半小時.. 我知道盡管是在這家10人不足的公司仔裡, 小女人還是計著: 每個員工時薪X1.5小時X 2日(冬至和平安夜) X 8人, 計計埋埋那豈不是公司損失成千元!? 因為他是小女人嘛, 斤斤計較就是他的專長. 他又讓我想起了一杯檸水兩個人分的故事.

沒有留言: